onsdag 22 december 2010

~Julen är Underbar~

Ja, JULEN är verkligen helt underbar,
och nu när man har barn är den ännu härligare tycker jag.
Jag personligen tycker att kvällen innan Julafton är helt klart B Ä S T,
alla förberedelser,
griljera skinka, klä julgranen, bingolotto, glöggen, ställa ut gröt till Tomten & allt annat som hör till.

Vad har ni för traditioner kvällen innan Julafton?

Idag skulle vi ha åkt till Dalarna,
men det blev tyvärr inte så pga att min kära Lillebror åkt på dunder flunsan inatt.
Stackarn...
Men jag, Mami & Englis tog en tripp till KGA för att inhandla julmat.
Blev en liten sväng på ÖoB också...där hittade både jag & Mami lite presenter till Englis.
(bortskämda unge) But I LOVE IT!!!
Sen lyckades jag inhandla det som behövdes till hennes kalas också.

Men dagens höjdpunkt är nog FÖRSÄKRINGSKASSAN,
får min "lön" redan imorgon, vilket jag verkligen inte hade räknat med, och det innebär att jag för ca 2 minuter sen kunde slänga in en redig slant på Sparkontot som är avsett för en Thailandsresa 2012.
Det tackar man verkligen inte N E J till i dessa Jultider.


Nu ska jag ta mej en skållhet dusch mina kära läsare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar