tisdag 16 november 2010

~Tisdag~

...bara svischade förbi vilket betyder att jag haft en underbar dag.
Började med att lämna Prinsessan på dagis,
fortsatte hem till Maria för att agera babysitter medan hon var på VC.
Jag är STOLT över dej Maria, DU är så jävla duktig!!!
Smitta av dej på mej sen ;)
Efter VC besöket käkade vi lunch...L A X...mumma!!!

Lilla Mollie skötte sig ju såklart exemplariskt, goa unge!

Vid 13.00 var det dags för BM besök för min del,
allt såg toppen ut...så huvudvärken beror troligtvis på vatten fusk...
Räkans hjärta galopperade fin fint i ett tempo på 142 slag och SF måttet mätte 26cm.
BM frågade om jag  var intresserad av influensa vaccinet nu när jag ligger i riskgruppen,
och jag såg ut som ett stort frågetecken,
nja, alltså, jag brukar aldrig råka ut för influensa svarade jag,
men hon tyckte att jag iaf skulle fundera på det nu när jag är mer mottaglig och sådär.
Gick till kassan och frågade vad det kostar?
Det är GRATIS för gravida svarade hon.
Aha, jaja, men då kan jag ju lika gärna boka en vaccinations tid sa jag.
Fick sätta mej ner i väntrummet för att få träffa en sköterska och boka tid,
men när sköterskan kom,
sa hon bara att jag fixar det nu på en gång...=)
Så då var man vaccinerad mot influensan och det känns ju skönt och veta att man iaf
slipper åka på en dunder förkylning.

Buhu, spruta o stick i fingret SAMMA dag, B L Ä ! ! !
Men nu är det ju gjort i alla fall och det är en månad kvar till nästa BM besök.

Sen var det dags för besök hos sjukgymnasterna på VC,
information o instruktioner om en TENS apparat...Jag tror jag är förälskad!
Hoppas bara att den kommer hjälpa.

Sen en snabb visit hos Maria igen...i väntan på att få hämta Englis på dagis...
Idag har jag längtat massor efter henne.
Men dagen gick ju fort...
Maria & Mollie kom till Hammarn och umgicks...och ingen är ju gladare än Engla när Mollie kommer på besök,
men hon frågade allt om Jimi också skulle komma... ;)
Vi käkade middag och bara sölade...

Dottern i huset har sussat gott i över 1 timme och jag har fixat lite med tvätt + tittat på PH!
Nu tittar jag på mitt FAVVO program...
I form med Anna Anka...
Älskar dessa program...Hur fan kan man misshandla sig själv och sin kropp på detta sätt?
För det är ju faktiskt deras eget fel, de är ju ingen som tvingat dem att vräka i sig skit i mängder.
Det valet gör man ju faktiskt själv.
Min hjärna har redan programerat in träning o kost när Räkan är ute,
men sen hur snabbt jag kommer igång med det är ju en annan femma.
Bantning tänker jag inte utsätta mej för under tiden jag ammar (vilket jag förutsätter att jag kommer göra)
Men motion kan man ju köra ganska hårt med...
Jag hoppas verkligen att jag kommer igång och att jag hittar tillbaka till motions rutinerna,
för min mardröm är att se ut som en padda med massa daller överallt, och sen sitta och skylla på graviditeterna.

Jag mår verkligen piss av inte kunna åka och köra ett gympass eller ta en uppfriskande PWR walk.
Men försöker i alla fall tänka på maten ist.
Proppar inte i mej massa onödigt skit,
men självklart unnar även jag mej någon godis bit då & då.


Till något helt annat!
Är det så jävla svårt att se sitt/sina barn som PRIO 1????




I REFUSE!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar