måndag 15 november 2010

~Rutiner~

Åh vad jag älskar rutiner,
speciellt när det kommer till barns rutiner.
Engla har haft samma rutiner sen hon var nyfödd och jag hoppas Räkan kommer in i befintliga rutiner,
iof sig är väl det mitt jobb att se till som Mamma...Haha!
Självklart var det tufft första tiden med en Bebis då man kanske inte var så haj på det där med rutiner och mest tyckte att man funlade i mörker för att hitta dem.
Men efter första månaden föll det sig mer naturligt och rutinerna kom mer och mer.
Engla har alltid varit ett rutin barn, med vissa undantag såklart.

Så till varför jag ÄLSKAR rutiner,
jag tror att barn mår bra av rutiner...iaf mitt barn...jag tror de är endast till fördel för barnet att veta vad som ska hända när.
Speciellt mat & sov rutinerna, de är GULD värda när man går hemma och är mamma ledig.
Dessutom tror jag att man har igen det när de blir äldre och mer medvetna.
Men allt detta är såklart mina tankar...
Och jag tror att våra rutiner hjälpt till med att vi t.ex aldrig behövt krångla inför nattningen eller med maten,
utan allt har skött sig mer eller mindre själv just pga rutiner från start.

Jag hoppas att vi kommer kunna föra över dessa rutiner även på Räkan,
men man vet ju aldrig...det beror ju såklart på vad det kommer för en liten krabat.


Här i Hammarn är det för tillfället dags för nattnings rutinen...Sagostund! =)
Får se hur många rader jag hinner läsa idag innan hon snarkar...


Ester Engla Annikki Bark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar