fredag 22 oktober 2010

~Solen Skiner...~

...himlen är Blå, åh vad skönt att LEVA då...tralallaaaaalllaa

Dagen har spenderats med Fia & Leon för andra gången denna vecka,
ett lyx jag absolut kan tänka mej att leva med.
Fick även en glutt av Fias man Pirre...
Förresten, visste ni att det är självaste JESSICA S BARK som förenat
dessa två turtur duvor?
Jag har ett öga för sånt där ska ni veta...=)
Sen att det blev SÅHÄR bra med kidz o grejjer, det är ju bara bonus.

Nu sitter jag hemma och ska strax börja plocka ihop i röran,
så Patrik får komma hem till ett fiiiint hem...

Hihi, tittar ut genom fönstret,
hur länge lever ekorrar?
Tror ni de bor på samma ställer år efter år?
Ser just en ekorre hoppa runt här utanför, här i Hammarn finns 2st
som jag sett år efter år, eller vad vet jag, det kanske inte är samma?
Men 2st brukar iaf hoppa runt på våran järsgård o i träden här utanför,
sen ser man dem sitta under fågelstugan på vintern och knapra i sig matrester
efter fåglarna...=)
Jag kallar dem Piff & Puff...
Rådjur har vi också springande här utanför på tomten...häärligt att bo så nära naturen.
Många ser dessa djur som "skade" djur,
de äter upp lökar, snor fågelmat, äter på fruktträden etc men vad gör väl det?
Inte gör det mej något i alla fall...
Vi äter iaf inte äpplena från våra träd, jag planterar inte massa lökar och irriterar mej
absolut inte på att de delar matställe med Pippi fåglarna =)
Så i min/våran trädgård är det Välkomna...
INTE möss, grävlingar och andra otäcka djur såklart...


Plocka var det ja...Hihi...

1 kommentar:

  1. Hahaha du är ju lite skyldig till mig och Jimi också faktiskt ;)

    SvaraRadera