fredag 1 oktober 2010

~Räkan säger Hej~

Räkan säger Hej Världen!


Ultraljudet gick bra, eller vad säger man?
Räkan mådde prima,
lite busig dock,
ville inte riktigt ligga som BM ville vid huvudmåttet,
men en promenad löste problemet ;)

Har lågt sittande moderkaka,
vilket innebär att den ligger för självaste utfartsporten.
Ska på nytt UL om 3,5 vecka för och kolla om den flyttat upp sig
annars blir det planerat snitt.
Om så är fallet kan jag strykas från listan "Riktig Kvinna"
Har nämligen hört att "Riktiga Kvinnor" föder vaginalt?!

BF datumet blev iaf flyttat till den 27/2 ist för 1/3,
så det ser ut som att det blir en Februari bebis.



Lyckan är iaf total att allt såg bra ut, och att bebisens mått såg normala ut.
Som Du sa Frida,
en alldeles perfekt liten Bebis.


He en trevlig Fredag allesammans!



3 kommentarer:

  1. Härligt,Mysigt Underbart!!! =)

    SvaraRadera
  2. Kejsarsnitt eller vaginalt..eller adoption...vilket som gör en till en mamma så det borde ju inte vara nån slags "tävlan" om vad som är bäst/värst...men jag har oxå hört många varianter på det där. Att vaginalt skulle vara tuffare...eller att kejsarsnitt är värre för att man mår sämre efteråt. Jag tror att det är så individuellt det där. Personligen skulle jag må dåligt om jag var tvungen att ta akut snitt o sövas...för då skulle jag känna mig så himla snuvad på den stora händelsen. Huvudsaken är ju iaf att det till slut kommer fram en underbar liten bebis...på vilket sätt borde egentligen inte spela någon roll. Lycka till hur det än blir =) Er fina bebis får ni ju iaf och huvudsaken är att han/hon och du mår bra efteråt!

    SvaraRadera